Jo ja havia realitzat els comentaris de les bones practiques
als blogs dels companys però com no sabia que havia que penjar –los al meu
propi blog faré una entrada ja que no recordo quins blogs vaig comentar. Perdo
més temps buscant-los que fer nous comentaris.
Per a començar un de les bones practiques més completes i
que més m’ha agradat.
M ‘agradat molt aquesta bona practica degut a que els
protagonistes de l’aprenentatge son exclusivament els infants, com a
constructor del mateix. L’única funció de la mestra es construir el espai
d’experimentació i evitar conflictes amb els infants per a tot lo demés els
infants són totalment lliures per experimentar l’espai.
Esper poder viure una
organització de centre similar, ja que en els centres que hi estat no he tingut
l’oportunitat . Segurament estaria molt
insegur a l’hora de realitzar com activitat els ambients d’aprenentatge però
una plantilla com la que mostra al Cati al seu blog pot ajudar molt a l’hora de
preparar la feina prèvia a l’activitat, a més poder avaluar i extreure els
aprenentatges i conclusions per a millorar o mantindré aspectes.
Activitats com aquestes demostren que existeix una manera
diferent per a fer les coses, una altre cosa es que la gent vulgui fer l’esforç
que requereixen aquet tipus d’activitats, tant a l’hora de preparar-les,
registra-les i mostrar-les als pares i mares.
Ja que moltes vegades posem per davant quedar be amb les famílies que
donar una bona educació als infants.
Aquesta bona practica és una bona iniciativa, tal i com
s’especifica a blog per a que les famílies s’impliquin més amb el
desenvolupament nutritiu dels seus infants. No per això vull criticar a les
famílies i els seus hàbits alimentaris però tots coneixem com es el dia a dia
de la societat actual. Avui no hi ha temps per a preparar el menjar i moltes
vegades per evitar perdre el temps les famílies es limiten a donar els que
saben que els agraden al infants així eviten baralles i discussions.
Per això activitats
com aquesta en les escoles, motiven tants als infants com a les famílies a
tastar i provar coses diferents a l’hora de menjar. Crear activitats atractives per a que els
infants se familiaritzin i vegin com altres infants menjant fruita o altres
coses sempre influenciarà de manera positiva per a que ells a casa també ho
provin.
Penso que aquesta iniciativa es tindria que implantar en
molts de centres, ja que es una manera d’implicar a les famílies fora de l’àmbit
formal, de conèixer el centre i els professionals que allí hi treballen. A més d’establir una relació més propera amb l’escola,
també se ensenya a les famílies a donar sentit als aprenentatges i les noves
corrents educatives, ja que de vegades les famílies no troben el sentit d’un
ensenyament perquè mai ningú se ha parat a explicar lis el perquè és més
important el procés que els resultats entre moltes altres coses.
No hay comentarios:
Publicar un comentario