Estimulació
primerenca.
Aquest vídeo mostra una sessió
completa d’estimulació per a un nado. El
vídeo és pot considerar com un “manual” per aprendre com podem estimular als
nadons d’una manera molt senzilla i efectiva
sense necessitat de materials sofisticats amb la qual tothom que vulgui
pugui fer-ho, si així ho desitja.
Com a “manual” esta molt be el vídeo, ja que esta dividit en 5 apartats molt
complets: Relaxació, Estiraments, Inici dels exercici motrius, Estimulació
motriu grossa i finalment Estimulació cognitiva. En cada apartat hi ha diversos exercissis
concrets, explicats d’una manera molt simple on al mateix temps podem vorer com
els realitzen una mare amb un nado a
mode d’exemple.
Trobo que l’única pega important
que te aquest vídeo es la falta de fonamentació dels exercissis, per exemple si
diu que hi ha que fer-ho així perquè s’ha de fer així i no d’una altra manera,
encara que en algun exercicis si ho comenta en la majoria no es menciona i això
pot ser un aspecte polèmic ja que algú pot pensar que això no val per a res o
que fa mal al nado. Per un altre costat
em pareix un bon vídeo per establir una rutina amb els nadons tant per a
estimular-los com per estrènyer llaços.
Educació
emocional
L’educació emocional, es
una nova corrent educativa que cada cop guanya més adeptes. Ja que deixa de banda la valoració dels
alumnes segons el seu coeficient intel·lectual i valora més la felicitat dels
infants i de la gent que els rodeja. Per
això és important treballar les emocions, saber identificar i posar-li nom al
que un sent, compartir-la si així ho desitja i entre tots o amb uns pocs donar-li
una solució. Això es contraposa amb l’idea que té de l’escola on l’important o
lo que més és valora son les notes però tenir bones notes no te garanteix ser
feliç o ser una persona que aconsegueixi el que vol a base de treure bones
notes, ja que podem trobar el cas de que les bones notes les treguis perquè
tens una bona memòria. I quan arriba l’etapa universitària facis la carrera que
te convé i no el que realment sents o el que té agradaria fer, que segurament serà
el que te proporcioni la felicitat i una millor qualitat de vida.
El documental aporta diverses idees per a treballar amb els
infants diferents estratègies de com identificar i treballar les emocions. I
hem sembla una estratègia molt útil per aconseguir treballar les emocions d’una
manera senzilla, a més de treballar l’empatia i estalviar-te conflictes de la
vida diària que encara que seguiran existint, hem sembla una millor estratègia
més efectiva que castigar. També un
aspecte destacable és el procés de autoregulació que realitzen i aprenen els
infants amb aquesta metodologia on els infants aprenen que no sempre poden fer
el que desitgen, on tots sabem que això es un aspecte innat dels infants i que
poc a poc han de den autoregular. Això a la llarga els beneficiarà, ja que
sabran que per aconseguir el que volen hauran de esforçar-se.
Les etiquetes reflexionar sobre el meu procés d’aprenentatge,
utilitzar les noves tecnologies
No hay comentarios:
Publicar un comentario